Culori naturali in l'alimenti cumuni chì duvete sapè
I culori naturali in l'alimentariu sò sustanzi culuriti in ingredienti freschi di l'alimentariu chì ponu esse percive da a visione umana. I culori naturali ponu esse divisu in culori poliene, culori fenolichi, culori pirroli, culori quinone è cetone, etc.. Sicondu u tipu di struttura chimica. Sti sustanzi sò stati previamente estratti è usati in u prucessu di mischju di culore in a trasfurmazioni alimentari. In ogni casu, a ricerca in l'ultimi anni hà dimustratu chì sti culori anu attiratu gradualmente l'attenzione per via di i so gruppi chimichi speciali è cusì anu l'effettu di regulazione di e funzioni fisiulogiche, chì ponu avè un rolu impurtante in a prevenzione di e malatie croniche.
β-carotene, chì hè abbundante in l'alimenti cum'è carotte, patate dolci, zucca è aranciu, hà principalmente a funzione di migliurà u statutu nutrizionale di vitamina A in u corpu; in seguitu, pò ghjucà u listessu rolu di a vitamina A in a migliurà l'immunità, u trattamentu di a cecità di notte, è a prevenzione è u trattamentu di a secchezza oculare. Inoltre, u β-carotene hè ancu una sustanza antioxidante solubile in grassu impurtante in u corpu, chì pò scavenge l'ossigenu monolineari, radicali idrossilici, radicali superoxide è radicali perossili, è migliurà a capacità antioxidante di u corpu.
Nta l'ultimi anni, più ricerca nantu à i culori fenolichi hè stata fatta nantu à antociani, antociani, etc. L'Anthocyanin hè una classa impurtante di culori vegetali solubili in acqua, soprattuttu cumminati cù u zuccaru in forma di glicosidi (chjamati antociani). I flavonoidi, di solitu chjamati flavonoidi è i so derivati, sò una classa di sustanzi gialli solubili in acqua largamente distribuiti in e cellule di fiori, frutti, steli è foglie di e piante, è anu strutture chimiche analoghe è attività fisiulogiche cù i cumposti fenolici sopra citati. .
A curcumina, una fitochimica polifenolica purificata da a curcuma, hè largamente usata in l'erboristeria cinese è indiana per alleviare l'incomodità. Stòricamente, a curcuma hè stata aduprata per migliurà a funzione musculare liscia è a digestioni. Più recentemente, e proprietà citoprotettive è immunomodulatorii di a curcumina sò diventate ancu una zona di grande interessu per a cumunità scientifica.


